Harmoni

Igår hamnade vi på en liten ort som heter Raften. Det var en ställplats med alla faciliteter. Vi låg precis vid Raftsundet, helt underbar plats, lugnt o harmoniskt, vi hade hört att Hurtigruten går förbi här två gånger varje dag, kul grej att se den. Vi njuter av livet o har nu hamnat i semesterläge på riktigt. Vi var här redan vid två så det blev en skön avslappnande dag. Efter att fixat lite tog Kent med sig fiskeprylarna och 

gick ner till vattenbrynet. Jag satte mig i stolen utanför bilen o läste, ögonen blev tyngre o tyngre o till sist slumrade jag en stund ute i den norska fjordluften. Helt plötsligt fick jag ett samtal från Kent, kan du komma hit med en påse, jag har fått fisk, en torsk. Gissa vad vi åt till midda 😋. Efter middagen gick han åter ner o kom hem med en till, som nu ligger i frysen. Tog det väldigt lugnt på fm idag, så skönt. Passade på att duscha o begav oss sen. Nu har vi kommit ytterligare en bit ner på Lofoten, Lyngvær. Här är också bra fiskevatten så får se vad kvällens aktiviteter består av. 

Tjippevipp


Dagen o kvällens utsikt
Här kommer Hurtigruten, första bilden 16.30, andra bilden 00.30, fattar ni hur underbart det är med ljuset!!
Det blev torsk till midda 😋

Kommentarer
Postat av: Sandra

wow, vad grymt att ni fick fisk :D
Vad stor och ful den var haha. Gott att fånga sin egen middag ;)

2017-07-18 @ 21:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0