Hemåt resan går

Vi stannade bara en natt i Dresden. Vi var ute på stan o kikade, shoppade lite o käkade lunch. Vi bestämde oss för att dra vidare. Vi hittade ett litet samhälle som hette Beeskow. Dom hade en ställplats precis vid en liten kanal, jättemysigt. Termometern stod fortfarande på ca 30 grader, vi satt ute o mös. När mörktet började falla blev vi fullkomligt attackerade av mygg, så det var bara att förflytta sig in i bilen. Det jobbigaste med denna värmen vi haft är ju inte på dagarna utan nätterna är också så varma o tempen i bilen har i snitt varit 28-30 grader, lite svettigt att sova. Efter en natt i Berskow drog vi vidare till Stralsund, vi var framme på eftermiddagen. Ner med cyklarna o in till byn. Det var en så mysig liten stad, vi gick runt o bestämde oss för att äta middag. En jättegod gös blev det. Nu hade vädret (tack o lov) blivit lite svalare. Vi tog t o m på oss långbyxor för första gången på över 3 veckor, kändes lite konstigt, hihi. Dagen efter tog vi åter cyklarna in till byn för att se oss om lite mer. Eftersom vi hade bestämt oss för att stanna två nätter intog vi en lunch bestående av öl o en pommes frites-tallrik, mums 😉. Det började mulna på o vi var lite slöa så vi åkte tillbaka till bilen o tog en liten power nap. Gissa om vi hade tur, ca 5-10 min efter att vi kommit hem började det att ösa ner, kraftigt. Mysigt att lägga oss med smatter på taket. Vi skulle laga lite mat i husbilen o behövde handla lite o även hitta en bankomat. Så upp på cyklarna o in till byn igen, denna gång tog vi en annan väg in o hittade en cykelväg längst vattnet. Det hade slutat regna o solen var framme så det var otroligt vackert. Igår åkte vi den till den sista anhalten innan färjepåstigningen. Vi valde Sellin, en mysig liten by på Rügern. Återigen åkte vi in till byn (har blivit otroligt många sådanna under denna resa). Det var väldigt många fina hus att titta på o en gågata med restauranger o små butiker. Vi var ute på en otroligt häftig brygga, Seebrücke dom hade där, tyvärr blåste det som attans med det var fräckt att se. Efter lunch på byn åkte vi hem o duschade o slappa en stund. När det börja bli dags för solen att gå ner åkte vi ut igen. Åkte åter till Seebrücke, tog ett glas vin, njöt av solnedgången o kramade ut det sista av den här helt otroliga semestern. Nu sitter vi i bilen, åker precis över Hallandsåsen, ett par timmar kvar innan Sandbanksvägen står på dörren. Det är med blandade känslor, det är skönt att komma hem men det har varit såå trevligt, roligt, fantastiskt, intressant att få ha sett sig om i europa. Så många minnen vi har plockat med oss på vägen, o det bästa är att säsongen med Agda inte är över på långa vägar, snart är vi ute o far igen, korta resor men underbara upplevelser.
Tjippevipp

Lite bilder från Dresden

Stralsund
Seebrücke Sellin
Taget ute på bryggan upp mot byn
Bryggan by night
Underbart vackert avslutning på på en fantastisk semester.