Lata dagar

Dagarna lunkar på här i paradiset i sakta mak. Vi har inte bråttom alls. Vi badar, solar, läser, äter o dricker gott, having the days of our lifes 😎 Idag blev det inte så lång stund på stranden, vi bröt upp vid 13-tiden. Tog en go lunch, gick upp på rummet för att duscha o göra oss redo för att laga riktig thaimat. Gissa om det var kul!! Vi fick hur mycket tips o trix på hur man gör för att få till denna goa mat. Vi lärde oss att göra red currypaste, aldrig mer köpt kan jag säga, vilken skillnad på köpt o hemgjord!! Inte jättesvår att göra, krävs dock lite styrka, ska mortlas i minst 30 min, men väl värt det vill jag lova. Sen lagade vi pad thai, green papaya sallad, deep fried morning glory (vattenspenat) samt en god sås att äta till deep fried kyckling el fisk (detta gjorde personalen). Vi fick sedan sätta oss till bords o äta den goa maten vi lagat, faktiskt lyckades vi väldigt bra. Vi har bokat ett tillfälle till så på tis kör vi igen. Time for Lime som stället heter jobbar för att hjälpa utsatta djur, de har ett center där djuren får bo o får hjälp. Allt överskott från restaurangen går till centret o till djuren, väldigt bra. Nu sitter vi på balkongen mätta o nöjda o planerar morgondagens aktivitet. Vet inte om jag är så pigg på det men Kent vill så gärna, ja ja det blir nog bra, jag litar på min man 😉. Ha det gött alla, det har vi. 

Utsikt från frukostbordet
En drink innan cooking class, Time for Limes berömda mojito, urgod!!
Mai vår lärare idag, genomgång av "eat me, eat me not"
Köket
Killer knife and tasting spoon
Tillagning av red curry paste
En förväntansfull kock
Lite ingredienser till pad thai
Annikas pad thai o papaya sallad
Morning glory som...
vi gjorde så här med. 
En lazy dog låg nästan inne i köket
Time for Lime

Kommentarer
Postat av: susanne

Såg ju riktig smaskigt ut!! :)Ni får köra en kurs för mig o peder när ni kommer hit! Pussar o kramar från ett regnigt Örebro :)

2015-03-20 @ 07:08:33
Postat av: Sandra

Såg riktigt gott ut och jag förväntar mig en härligt thailändsk middagsbjudning när ni kommer hem :D

2015-03-22 @ 02:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0