Mitten av Sverige

Så långt hemifrån men ändå bara i mitten av Sverige, vårat land är långt. Vi kom fram till Åre på fredagskvällen. Gjorde inte så mycket, käkade lite sill o potatis, o slappade efter en lång dag med många mil. Det hängde regn i luften o ingen direkt värme, kl 11 på kvällen var det hela 6 grader, helt otroligt kallt i slutet av juli. Igår plockade vi ner cyklarna o cyklade in till åre by, det tog ca en halvtimme (7 km). Väl där var ett måste att åka upp på skutan. Ska erkänna att det var med skräck jag gjorde det, samtidigt som jag visste att jag skulle ångra det om jag inte gjorde det. Sen visste jag att Kent gärna ville. Så in i karbinen som skulle ta oss ca 1300 möh, hua 😱. Tur att jag hade min klippa med mig, höll krampaktigt i honom hela resan upp. Väl på toppen är ju utsikten fantastisk. Väl hemma tog vi oss en liten power nap, tyckte vi var värda det efter dagens äventyr 😉. Vädret har varit riktigt bra, inget regn med andra ord 😃. Det blev grill på kvällen. Vi fick även uppleva en fantastisk vacker solnedgång. 

Strax efter start
Ca halvvägs
Inte långt kvar nu

Syns inte så tydligt kanske men det var väldigt många som cyklade ner från skutan
Det var ganska kallt på toppen, kramade snöboll

Avslutar detta inlägg med utsikten av solen som tackar för sig

Tjippevipp

Kommentarer
Postat av: Sandra

Wow där snackar vi höjder! Bra jobbat av dig mami! :D

2015-07-26 @ 22:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0