La Moet

 
Idag har vi tillbringat dagen på La Moet, hon är en skuta som bl a gör kryssningar runt Phukets södra o västra sida. Vi blev upphämtade vid 7.45 o begav oss till Chalong pir där vi startade resan. Vi rundade Phukets sydligaste spets o en liten bit upp stannade vi vid en strand för lite bad o snorkling. Väl på båten igen bjöds vi på en mycket god lunch samtidigt som vi tuffade vidare. Det var gott om utrymme på båten, soldäck, salong både uppe o nere. Vi gjorde två olika badstopp där vi fick hoppa o bada från båten, hur kul som helst o vi såg en sköldpadda idag igen. Vid ca halv 4 la vi till i Patong där taxi väntade o tog oss tillbaka till hotellet. Vilken dag vi har haft, går inte o beskriva, sol, bad, trevligt sällskap, god mat m m. Kan verkligen rekommendera denna tur om ni någon gång ska åka hit. Kvällen avslutade vi givetvis i skybaren för dagens drink, sen ut på byn till vår underbara restaurang Kalaya's o vår käre vän som idag bjöd oss på ett fint fruktfat till efterrätt. Nu är vi väldigt trötta efter dagens strapatser så snart dags att nana kudden. Puss o kram alla fina.
 
La Moet som vi tillbringade dagen på
 
Del av nedre däck
 
En av alla fina vikar vi passerade
 
Med hjälp av dessa tog vi oss in till stranden
 
Trots att storm var ute på havet så fläktade det inget nämnvärt 😉
 
Lite exotiska frukter vi blev bjudna på ombord
 
Dagens drink
 
Uppe i skybaren lagom till solnedgång

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Hej på er, ser att ni har haft ytterligare en underbar och spännande dag, det är faktiskt så att man blir avundsjuk. Själv sitter jag hos Brita och hon har tittat på era bilder hon också. Här är det 10 grader kallt,,,,, de ni..
Puss och kram från mig och Brita

2013-03-11 @ 18:53:02
Postat av: Sandra

Helt underbart! jag skulle mer än gärna besöka alla dessa otroligt fina platser ni besökt! Ser ut att vara grymma upplevelser! Saknar er, puss <3

2013-03-11 @ 21:07:12
Postat av: Malin

Helvete vad bruna ni är!!! :) ser ut som på filmer och jag längtar mig bort :) tycker det är riktigt kul med alla sköldpaddor, dom är ju så fräcka!! Och otroligt vackra bilder nu fick idag även om vi bara fick se 4% av dom.

Massa kärlek<3

2013-03-12 @ 00:30:06
Postat av: Erica

Om jag reser till Thailand någon gång så ska ni vara mina reseguider :):) var det en stor skulpadda

2013-03-12 @ 18:02:06
Postat av: A.t

Ja, ni ser ju ut att ha det grymt bra i värmen, bruna till och med! :p
Kan dela med mig av att vi har jätte vacker väder i Gbg, det är nämligen snööööö!!!!
Hoppas ni har det bäst resten av semestern!! :D

2013-03-12 @ 20:59:57
Postat av: Malin

Ville bara göra er lite avis och säga att det har snöat typ 5 cm snö har lagt sig! Men bli inte för avundsjuka bara ;)

2013-03-13 @ 13:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0